Januari 12, 2011

BETUL KAH -TUKAR JANTINA LEBIH NIKMAT ?


                                     awas jangan renung lama-lama nanti berjangkit penyakit pak sheikh


Mahkamah tinggi Taiping menolak dengan kos permohonan sorang yang berasal dari Kedah kini menetap diHong Kong supaya mengistiharkan dirinya seabai wanita dalam maklumat peribadinya mykad. Dalam mykad beliau adalah seorang lelaki. Pertukaran jantina itu telah dibuat dengan menukar organ seksualnya di Thailand pada tahun 2006.

Mahkamah menolak kerana tidak mempunyai bidang kuasa  dan mahkamah berpendapat bahawa bahawa ianya menggubal diparlimen dahulu barulah mahkamah boleh memberi pengistiharan.

ruj : Utusan Jan8, 2011: 8



CATATAN PINGGIR

Eluklah kita berubah tajuk yang lebih ringan sedikit supaya tidak terlalu penuh dengan politik. Terlampau tension boleh jadi mengamuk nanti  kah..kah..kah.. mana tidak asyik kena bakar sahaja. Semua menjadikan darah menggelegak !!.

Adu... kesian mamat ini, mohon pengistiharan dimahkamah supaya sahkan dia perempuan. Jantina sudah bertukar pula itu. Kalau belum lagi tahanlah cerita, boleh ditangguh atau dibatalkan. Mahkamah  tolak kerana tiada undang-undang sebegitu. Parlimen tidak gubal undang-undang itu.

Samalah dengan hobi gay. Polis tidak boleh tangkap kerana tidak ada undang-undang berkenaan, Undang-undang liwat ada. Jika ada pihak yang dilapurkan kepada polis bolehlah polis bertindak atas undang-undang liwat. Jika suka sama suka polis tidak boleh buat apa-apa.

Sebab itulah kelab gay berkembang diMalaysia. Kerana mereka tahu polis tidak boleh buat apa-apa. Dalam tahun-tahun sebelum 1970an dahulu, tidak ada undang-undang mengedar dan menghisap ganja. Fusssh ada yang berkebun pada waktu itu. Tapi tidak pula tinggi hasilnya kerana harganya murah dan penggemarnya tidak ramai. Kalau sekarang Fusssh... jadi  menteri pun tidak guna.

Balik kepada kisah mamat tukar jantina tadi, katanya dia sangat masalah dikaunter imigresyen kerana dia sudah jadi perempuan tetapi dokumennya lelaki. Macam mana ya?. Lain kali kalau hendak meminda seksual itu harus tanyalah dari sudut perundangan. Ini bukan soal kecil. Mengubah alat kelamin.

Tapi hairan juga ya pindaan itu boleh pakai kah ? kah..kah..kah...  Rasa macam mana ya?. Kuh..kuk..kuh..  Kalau benda itu tukar ok lah, keinginan boleh tukar kah ?.  Isssh kamu ini,  sedangkan sama lelaki pun boleh bertukar inikan pula sudah tukar barang. 

Agak sukar untuk menggubal undang-undang itu dinegara Islam seperti Malaysia. Lagi pun undang-undang itu tidak berguna pun kerana kes seumpama itu sangat terpencil.

Tetapi undang-undang gay kerajaan kena bertindak cepat, jika lambat nanti mudharat kepada negara.  Sek songsang ini sudah sampai lain macam kalau tidak ditegah oleh undang-undang. Jika tidak besuk ramai orang lelaki berjalan pun tidak betul. Telo, eksos bocor !.

Apa berjalan tidak betul?  Ya lah kalau sudah hari hari kena tusuk objek tumpul kah..kah..kah..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan