Disember 06, 2010

MB SELANGOR TIDAK BOLEH DIPAKAI – MUNGKIR JANJI – KETUA POLIS KUALA LUMPUR





hanya hiasan


Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Zulkifli Abdullah kecewa diatas perkumpulan haram dan perarakan keIstana negara tetap berlaku walaupun Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bersetuju dengan saranan Polis bahawa dia sahaja dengan diiringi polis keistana negara menghantar bantahan kenaikan tariff 37% tariff air Selangor. TS Khalid mungkir janji kerana membiarkan penyokong-penyokongnya terus berarak ke Istana negara dari masjid negara.
Disatu pihak lain GAPS yang berkumpul diStadium Merdeka, secara aman terlah berunding dengan polis bersetuju menghantar lapan orang wakil keIstana negara bagi menghantar resolusi 30 penyelewengan kerajaan Pakatan pembangkang Selangor demi mengelakan kesesakan lalu lintas dan mengganggu ketenteraman awam. (ref-Umal Dec6,2010:13)



CATATAN PINGGIR
Nah.. sekarang polis tahu siapa sebenarnya MB Selangor itu. Jika polis boleh dimainnya, apa lagi rakyat biasa yang tidak mempunyai apa-apa kuasa perundangan.
Bagi mereka semua jadi tidak penting asal matlamat mereka tercapai. Apa ada pada janji?. Janji bagi mereka boleh dilafaz dengan mudah asal orang lain sanggup terima dan lemah. Persetujuan orang lain itu hanya membuka pintu kepada mereka. Bila pintu terbuka, syarat perjanjian pergi jahanamlah.
Bagi polis atau rakyat janji adalah kontrak yang dihormati dan wajib ditunai. Sedangkan bagi mereka janji itu hanya manis bibir mulut sahaja.
Mereka belajar dimana begitu?.  Emm.. tentu ada gurunya. Siapa gurunya?. Emmm ... orang yang suka benda tidak boleh! Dan terlarang, Kah..kah..kah..
Mereka itu akan langgar apa sahaja yang dikatakan tidak boleh, haram, batas, sempadan, hukum, undang-undang. Liberal mereka tiada sempadan. Tidak ada budaya, dan tidak suka pada adab dan tertib.
Sebab itu mereka tidak suka pada raja, sultan, Agung dan ketuanan melayu. Jika  Tuhan, ada dari mereka sanggup lawan dan beragih dengan pihak lain bagi mereka halangan polis dan undang-undang terlalu kecil.
Oic.. Tuhan pun lawan?. Ya..ya.. engkar larangan tuhan. Hukum tuhan yang pokok mereka itu langgar. Apa dia?.. melanggar buntuuuut  ahak..hak..hak...

1 ulasan:

  1. Tidak perlulah kita terkejut kerana inilah sikap biasa penyokong Anwar Ibrahim.

    BalasPadam