Disember 05, 2010

DIA BUAT KACAU LAGI








Satu pemberontakan di masjid negara menyebabkan pintu masuk KePusat Bandar Kuala Lummpur ditutup. Lebuh raya persekutuan ditutup.  Lebuh raya Selatan mula jam 10.00 pagi  trafik mula beku 500 meter sebelum terowong smart menghala Pusat kebandar.
Jalan Ceras sesak tidak kurang 3 kilometer hingga keJalan Maharajalela. Jalan keKlang ditutup  dan diarah berpatah balik keJalan ceras semula. Pintu masuk kebandaraya melalui Pudu Jel dan bukit Bintang juga beku. Sehingga pukul 1.00 siang masih beku disana sini. Orang didalam kenderaan pasti kakinya kejang menekan minyak dan break. Mingisut, jika berlumba dengan kura-kurapun boleh jadi tewas teruk.
Semua mereka terperangkap dengan keranah Pakatan pembangkang. Beratus-ratus orang polis digerakan menjaga puak liar itu. Saya antaranya terperangkap dalam kebekuan jalan raya itu. Dalam perut menyumpah, bandaraya pun mahu diliwatnya.
Sekali sekala mata saya merenung lampu merah berkelip, tanda minyak hampir kering, dua jam terperangkap. Issh.. geram habis !. Jika minyak putuslah, lagi mati . Orang belakang akan picit horn sampai gamat. Mesti pekak dan tebal muka.
Saya terpaksa patah balik Petaling jaya melalui Cheras masuk ke Lebuhraya Kesas. Hampas punya Pakatan, tidak habis-habis menyusahkan orang. Tidak ada kerja lain, berontak..berontak..berontak. Dari muda sampai ketua tidak diubah-ubah. Ketua pemberontak, anak buah jangan cakaplah.
Polis harus ambil tindakan tegas kepala alam mereka. Menyusahkan orang ramai. Masjid negara itu sudah jadi tradisi mereka.  Sudahlah tiada permit, perhimpunan haram, menyusahkan orang lagi.
Rakyat sudah bagi laluan beberapa negeri, satu apa pun tidak boleh dilakukan. Bagi syarikat , semua rugi.  Orang miskin tidak dibantu.  Ada pasir jual keSingapura. Ini fasal tuntut air pula.  Dia orang ingat kalau kerajaan Persekutuan tidak bantu,  air diSelangor dan Wilayah Perskutuan Kuala Lumpur mereka boleh buatkah? Sebab JBA gagalah maka ianya diswastakan.
Beban yang ada pun tidak terpikul, inilah pula minta beban lagi. Tidak hadis-habis dengan ketololan mereka.
Perrrrrghhh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan