November 29, 2010

PKR ISYTIHAR PERANG DENGAN ORANG MELAYU




PKR tidak lagi memerlukan sokongan orang melayu. Mereka telah mengeluarkan kenyataan angkuh terhadap orang melayu dengan isytihar 'perang'.  PKR cuba mendapatkan sokongan kaum China dengan janji manis bahawa Lim Kit Siang akan ditabalkan sebagai TPM jika mereka berkuasa. 
Pas tidak ada dalam kamus PKR pembahagian kerusi jawatan penting diPutrajaya. Sampai masanya Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng atau mana-mana pemimpin Pas semua akan kecewa kerana kerusi TPM itu adalah  Azmin Ali.
Ketua Umum itu sanggup berjanji apa sahaja asalkan dia lepas.  Jika sampai masanya nanti orang dijanjikan itu akan menjadi mangsa paling pertama. Jika tidak mendapat menteri atau pun TPM pun cukup baik, lebih malang lagi ada yang masuk kepagar jarang kah..kah..kah..
Masyarakat China mungkin percaya dengan janji manis mereka, tetapi terfikirkah kaum China jika bangsanya sendiri dihina dan diserang apa lagi kaum China dan India?. Semua kaum bukan melayu itu hanyalah keropok lekar bagi ketua umum itu .
Apa keropok lekar?.. Ya..ya.. keropok,  rapuh dan menjilat jari aahak..hak..hak..
Habis orang China percaya ke cakap mereka? Ada juga mana yang dungu kah..kah..kah..

1 ulasan:

  1. PKR bukan parti Melayu, PKR parti yang hanya hendak memberi kebebasan kepada Anwar melakukan kerja-kerja luar tabie.... itu saja, peduli apa dengan Melayu....

    BalasPadam