Januari 06, 2011

DATUK ZAINUL - DAP RASIS TERLAMPAU DAN SAMSENG





Pulau Pinang, Pengusaha restoran nasi kandar Mohamad Aliyar, Syed Kassali Mohamad Aliyar telah diperintahkan oleh kerajaan pembangkang DAP premisnya disita kemarin malam. Operasi penyitaan itu diketuai oleh Setiausaha politik Ketua Menteri sendiri yang juga ADUN Komtar, Ng Wei Aik.

Semasa operasi Ng Wei Aik meluru masuk kerestoran tampa memperkenalkan diri  berkeriau " TUTUP KEDAI !! .. BALIK INDIA".  Hal ini telah menimbulkan sensitif kepada orang India khususnya India Muslim dan sebahagian kaum China.

Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang Datuk Zainul Abidin kecewa dengan apa yang disifatkannya terlalu rasis hingga wakil rakyat DAP itu berlagak 'samseng'.


CATATAN PINGGIR

Sejak PRU 12, apabila DAP menguasai Pulau Pinang mereka telah menunjukkan gelagat pendendam , rasis dan samseng melampau. Mangsanya adalah orang melayu dan India.

Sebenarnya apa yang dapat dilihat dalam masa lebih dua tahun ini hanyalah 'kilat kecil' sajaha. Andainya mereka memerintah Negara ini secara total,  orang tua-tua ceritakan zaman peralihan Jepun-Inggeris 1948 selama 14 hari itulah keadaannya akan berlaku. Pada ketika itu bukan sahaja orang melayu, India malah orang China yang berkerja sama dengan Inggeris pun dibelasah cukup-cukup kerana dendam mereka.

Namun demikian orang Islam masih ramai yang belum insaf.  Jika ditanya kepada Pas mereka akan kata "itu perkara biasa". Apa yang dilakukan oleh DAP itu mengikut ajaran Islam. Muslim orang India tidak sama muslim orang Pas dan berbagai alasan lagi. Hanya bila kena batang hidung sendiri baru mereka berpaling "wah rasisnya DAP".

Bagi orang India tidak kira samada mereka Islam, hindu, kristian, budha atau apa juga agama ingatlah. Jika ada pilihan antara DAP dengan harimau, maka pilihlah harimau kerana harimau dalam sifat kebinatangannya ada juga sifat peri kemanuasian.

Kenapa DAP begitu berani?.  Kerana mereka mendapat restu tokoh PKR yang digula-gulakan oleh DAP untuk menjadi PM.  Malah mungkin itu satu arahan dari dari tokoh itu. Jika tidak masakan dia tidak perduli langsung masalah rakyat Pulau Pinang yang kecamuk itu.

PKR, pemimpinnya dimana-mana sama sahaja. Oic sama ?. Ya..ya..sama sahaja karakternya.  Suka menghina dan memalukan orang.  Apa, bila dan dimana?.  Emmm lihat Selangor, Menteri Besar menghina Pegawai Kerajaan. Dulu di Pulau Pinang apa Ketua Menteri DAP buat dengan pegawai kerajaan.  Samalah.

Dengan hal-hal yang berlaku itu, lupakanlah DAP dan Pakatan Rakyat itu. Mereka memang tidak layak memerintah kerana sikap mereka angkuh, zalim, ego dan samseng.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan