Disember 01, 2010

GANAS - HAJI HADI BALUN ANWAR


gambar hiasan kesan kena hukum sebat -tidak ada kaitan dengan tulisan dibawah



DS Haji Abdul Hadi Awang, Presiden Pas tegaskan kepada DS AnWar dan PKR serta Lim Kit Siang, DAP Perlembagan Pakatan Pembangkang tidak pernah putus Lim Kit Siang Jadi TPM jika Pakatan itu menang PRU 13. Itu pandangan Peribadi Anwar sahaja tidak mewakili Pakatan.
Tegasan Hadi itu sebagai penyataan pendirian Pas, kenyataan DS AnWar dalam satu wawancara dengan sebuah akhbar bahawa Lim Kit Sian akan diangkat jadi TPM jika Pakatan pembangkang menang PRU 13. Ia tidak bercanggah dengan Pelembagaan Persekutuandan tidak bercanggah dengan kepentingan melayu.
Hadi menegaskan Pas berjuang untuk 'Ketuanan Islam' bukan untuk ketuanan rakyat atau bangsa. ( SINAR. Nov1,2010:3).

CATATAN PINGGIR
DS AnWar merasa terlalu dominan dalam PR hingga 'membelakangkan' Pas dalam urusan dan keputusan penting yang diumum kepada publik untuk mendapat perhatian dan sokongan kaum China. Dia lupa Pas adalah Parti terbesar dalam PR itu.
Kenyataan DS Hadi itu ternyata akan wujud kuasa ketiga yang menetapkan perjuangan menegak 'ketuanan Islam' dimana PKR pula 'Ketuanan Rakyat' dan BN 'ketuanan 1Malaysia'.
Presiden Pas itu tidak rela dimain belakang dan sekarang dia tegas bangkit menyatakan pendirian Pas ada matlamat 'ketuanan Islam'.
DS Hadi melibas sekuat hatinya buntut DS Anwaar yang pandai-pandai mencipta slogan 'ketuanan rakyat'. DS Hadi memberi tahu Anwar bahawa semangat demokrasi itu sudah jelas ketuanan Rakyat. Rakyat sekarang mahu apa? Islam, 1 Malaysia atau sosialisma? atau liberalisma? Itu pun tidak faham kah..kah..kah..
DS Hadi juga secara simbolik menembak tiga ekor musang dengan sebiji peluru !.  Oic.. satu tembak tiga?  Musang mana? . Mana lagi musang berjanggutlah. Siapa? Emmm... berjanggut.
Kalau begitu Anwaar, Lim Kit Sian dan Tok Guru lah. Ya..ya.. mereka bertiga pandai-pandai. Nama itu bukan saya cakap tetapi kamu cakap bukan?.  Betul apa?. Mana Ustaz Haji Hadi tidak naik minyak ! mereka buat hal, Ustaz Hadi yang sapu najis mereka aaahak..hak..hak..
Wow.. itu baru betul-betul presiden. Tidaklah jadi macam pak sanggup. Aahak..hak..hak.. Issh kamu ini, dia itu bukankah ustaz, dia tahu apa itu dayus.. kah..kah..kah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan